36.- DILLUNS 18 de maig


Avui és el JORDI QUI ENS DESITJA BON DIA!! GRÀCIES JORDI I BONA SETMANA!



PER AVUI US PROPOSEM...



TASCA 1 CATALÀ
COMPRENSIÓ LECTORA
Copia les preguntes i respostes a la teva llibreta o si vols pots imprimir-ho. (en aquest enllaç ho tens en pdf El meu gos)
EL MEU GOS

Em dic Lola. D’aquí a dos mesos faré set anys. Visc a Barcelona, i des de la finestra de la meva habitació veig la muntanya Tibidabo. Com que tenim un petit jardí, els pares em van regalar un gos amb la condició que me n’havia de cuidar jo.
Cada dia em llevo a les set per portar-lo a passejar, i després esmorzem junts a la cuina. Ell té un plat a sota la taula i menja galetes per a gossos. Jo menjo galetes per a persones. La mare no vol que li doni llet, però li agrada molt i a vegades li’n dono un xic de la meva d’amagat. I com que està tan ben alimentat, ha crescut moltíssim en molt poc temps.
Els dies de cada dia ell i la mare m’acompanyen a la parada de l’autobús que em porta a l’escola. Faig una abraçada i un petó a la meva mare i amanyago el meu gos, i després els dic adéu amb la mà fins que els perdo de vista. M’agrada molt que m’acompanyin a l’autobús!
Cada dos mesos l’he de dutxar. La mare m’hi ajuda, perquè ell no pot entrar sol a la banyera perquè rellisca, i jo no el puc agafar a coll. Li agrada molt que l’ensaboni, però si li entra escuma al nas, fa molts esternuts. Un cop l’he ben esbandit, tanco la mampara de vidre i li dic: “ Ara!” . Llavors s’espolsa l’aigua tot sacsejant el cos molt de pressa. A l’estiu el rento al jardí. Com que no hi ha mampara, quedo ben xopa. És molt divertit.
El meu gos és un pastor alemany. Penso que fa cara de bon gos. Quan arribo de l’escola comença a lladrar amb alegria i no es mou del meu costat. Fins i tot ens rentem les dents plegats. Ell se les renta amb un os especial de plàstic. El rosega una vegada i una altra com si fos un os de debò. Fa un soroll molt agradable. I quan faig els deures s’estira als meus peus i de tant en tant me l’s toca amb el morro per dir-me: 
  • Ep! Sóc aquí!
És el meu millor amic. Es diu Blaqui i té un any.

-Després de llegir la lectura, contesta aquestes preguntes:

1- Amb quina condició els pares de la Lola li regalen un gos?
...............................................................................................
...............................................................................................

2- Què li dóna d’amagat?............................................................

3- Què vol dir “perdre de vista”?
a) No veure algú o alguna cosa.
    b) Quedar cec.

4- Què vol dir “els dies de cada dia”?
a) Els dies feiners.
b) Els dies de festa.

5- Sacsejar vol dir:
a) Agitar
b) Barrejar

6- Contesta: 

De quina raça és el gos de la Lola? ...................................................

Coneixes altres races de gos? ..........................................................

7- Contesta: 

Com es diu el millor amic de la Lola? ............................................
Qui és el teu millor amic?...................... ...........................................


...................................................................

TASCA 2 MATEMÀTIQUES

1-Col·loca verticalment a la teva llibreta, aquestes sumes i calcula:

352+47+26=
276+132+5=
479+67+2=
260+36+5=

Ara fes el mateix amb les restes=
678-345=
979-160=
768-346=
847-514=

2- Per fer el repte d’avui recordeu que els nombres senars són: 1-3-5-7-9 i tots aquells números que tenen aquests nombres a les unitats.




Fes els 15 minuts de bmath.

...................................................................
DESCANSA

Relaxa't tot mirant aquestes endevinalles...
Cada dia en sortiran algunes i les podreu veure totes.



...................................................................


TASCA 3 RUTINES

- Avui farem un dictat de números. Cliqueu a l’enllaç per començar:



https://prezi.com/v/w7eafup4eb_4/

- Llegir 15 minuts

.........................................................................

TASCA 4 PLÀSTICA

Recorda que, com cada setmana, tens dos dies per fer aquesta tasca!

POSTAL


Imagina que estàs de vacances al lloc on tu vulguis i vols escriure una POSTAL al teu millor amic o amiga per explicar-li coses que et passen.
1- En un full o cartolina hi hauras de fer dos rectangles ben grans de la mateixa mida, com a la imatge del costat.
2- En un rectangle hi dibuixes el què t’agradi del lloc imaginari on fas vacances i ho pintes amb colors, retoladors, pintures, ceres…
3- A l’altre rectangle a la part dreta hi dibuixes el segell i escrius el nom de la persona a qui la vols enviar, també la seva adreça i el poble on viu,
4- A la part esquerra hi escrius el què li vols explicar.
5- Quan ho tinguis tot acabat fes una foto i després, si vols, pots retallar els dos rectangles i enganxar-los per la part que ho hi ha res.



Aquí tens algunes postals de llocs perquè et puguis inspirar

   


 


  



FINS DEMÀ!!!!!


















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

23.- DIMARTS, 28 d'abril

2.- Dilluns, 23 de març

21.- DIVENDRES, 24 d'abril