29.- DIJOUS, 7 de maig



Bon dia! | Rosa Maria CurtoAVUI DIJOUS T'HEM PREPARAT LES TASQUES SEGÜENTS:











TASCA 1 de CASTELLÀ

COMPRENSIÓN LECTORA
Lee con atención el siguiente texto y después escribe en tu libreta el título LA EXCURSIÓN, debajo copia solo las preguntas y contesta:


LA EXCURSIÓN
El domingo fui con mi padre de excursión al monte. Caminamos durante un largo rato. Mi papá me iba diciendo el nombre de los árboles del bosque y me enseñaba cuáles eran las características de cada uno de ellos para poder reconocerlos. 
Yo sabía reconocer los pinos y los sauces llorones que están en las riberas de los ríos.
Al volver vimos unas flores muy bonitas que nos llamaron la atención, le pregunté a mi padre su nombre, pero no lo sabía. Me dijo, que cuando llegáramos a casa, miraríamos en un libro de botánica que tiene en la librería, para ver si aparecían y descubríamos su nombre.
1- ¿Dónde fue el niño el domingo?
2- ¿Qué le iba diciendo su padre?
3- ¿Qué árboles reconocía el niño?
4- ¿Qué era lo que mirarían al llegar en casa?
5- ¿Cómo se llaman los árboles que conoces? ¿En qué te fijas para reconocerlos?

.......................................................

TASCA 2 d'EDUCACIÓ FÍSICA

CONTINGUTS
. Circuit: tombarella endavant, salt a corda, equilibri dinàmic i punteria.
 Reptes d’Educació Física 
Posa’t a punt!!(roba còmode i sabates esportives) (5’)
Activa el cos!!! (video 1. Activació Sara)

Estirem!! (5 minuts)
L’estirament fàcil: (vídeo virtual 4. Estiraments Meritxell)
Quan comencis un estirament, dedica de 10 a 30 segons a l’estirament fàcil, no facis rebots!!.  

Comencem?
Realitzar un circuit on hi hagi 4 tipus d’activitats. (Fer durant 2 minut cada activitat i canvi. Esperar 30 segons i començar l’altra activitat.) Fer aquest circuit 5 vegades.

1.-Corda (o cinturó de batí, o llana, o cordó)
2.-Tombarella endavant.
3.-Equilibri (posar diferents peces al terra, o capses, o llibres, a una distància petita uns 20 cm) i passar-hi per sobre amb un objecte al cap. Pot ser una capsa, una sabata, un llibre…
4.-Punteria (en un recipient olla, cassola…) llançar 3 pilotes, o mitjons, o papers.

Ens calmem?
El cuento de las mariposas:



Podeu enviar els vídeos a : meritxell.fabregat@caldes.epiaedu.cat 

.........................................................

DESCANSA


Mira’ t aquest vídeo i relaxa’t.




.........................................................
TASCA 3 de SUMMEM

EXPLORO EL MEU MÓN

Seguim amb el segon grup de feines o treballs. Repassa la informació de l’altre dia.


TREBALLS O FEINES
Els treballs que es fan a les fàbriques i als tallers són els que s’encarreguen de transformar els productes obtinguts de la natura en productes elaborats.

Artesans
Treballen en tallers i fan la feina a mà. Utilitzen eines i màquines simples.
Fusters, ceramistes, cistellers, sabaters, perfumistes, joiers...
Obrers
Treballen en fàbriques i fan servir màquines 
per a fer la seva feina.
De vegades els treballs es fan en cadena.
Ha molts tipus de fàbriques: producció i 
transformació de metalls, indústries químiques, 
tèxtils, alimentació...

QUÈ HAS DE FER:


FIXA’T EN LES SEGÜENTS IMATGES I COMPLETA LES FRASES DE SOTA.

LLANA

BLAT

LLET
FRUITES I VERDURES
  MINERAL
FORMATGE
SUCS

JERSEI

    FERRO


PASTA


1- La llana s’ha transformat en………………………………....
2- El blat s’ha transformat en…………………………………...
3- La llet s’ha transformat en…………………………………...
4- Les fruites i verdures s’han transformat en………………..
5- El mineral s’ha transformat en……………………………....


SI VOLS ANAR MÉS ENLLÀ, ET PROPOSEM QUE INVESTIGUIS SOBRE ALGUNS D’AQUESTS ARTESANS I CONTESTIS LES SEGÜENTS PREGUNTES:

-Quin nom té el seu ofici?

-Amb quin material tret de la natura treballa?

-Utilitza màquines i eines?

-Coneixes algú que faci aquest ofici?

-Creus que encara hi ha molta gent que es dedica a aquest ofici? Per què?


       





TASCA 4 de MÚSICA (pots fer aquesta feina fins dijous vinent)

EN ELS SEGÜENTS VÍDEOS T'EXPLICO LA FEINA.

VÍDEO 1: 

VÍDEO 2: 




CLICA PER VEURE LES FITXES






..................................................................................................



TASCA RUTINÀRIA

Llegir 15 minuts un llibre.



I FINS DEMÀ

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

23.- DIMARTS, 28 d'abril

2.- Dilluns, 23 de març

21.- DIVENDRES, 24 d'abril